Ciaté Chalkboard Manicure

1

Dette er endnu et af de Ciaté sæt jeg har fået tilsendt. Dette er deres nyeste påfund, Chalkboard Manicure, altså tavle-negle (tavlekridts-negle).
Sættet er limited edition, og fås i en begrænset periode fra uge 21. Sættet koster 225kr.

Sætter består af en mat sort lak kaldet Chalkboard Paint, en mat top coat kaldet Mattnificent og fire tusser, som hver også har et navn; Recess (gul), Satchel (hvid), Jump Rope (lyserød), og Teachers Pet (blå). Jeg elsker at tusserne også har navne. Så sødt.
Man får også en lille folder med inspiration.

5

Sættet er meget simpelt og ligetil at bruge. Man maler to lag af den sorte lak, lader det tørre, maler sit design med tusserne, og afslutter med den matte top coat (når tusserne har tørret.. ellers bliver de trukket med)

Jeg synes dog at tusserne er lidt klodsede og tykke at bruge. Det er svært at lave et pænt design med dem. Nogle af tusserne er lidt vandede, så de flyder meget ud når man tegner med dem.
Så jeg tog en af mine små pensler, som jeg plejer at bruge til nail art, trykkede en klat farve fra tussen ud på et papir (jeg var nødt til at gøre det et par gange, for klatten tørrede hurtigt) og kunne så dyppe min pensel og male med den i stedet for tussens tykke spids.
Det synes jeg gav et meget bedre resultat.

2

3

4

6

7

Som man kan se på den nederste manicure, så trak den matte top coat lidt i designet på ringefingeren. Man skal virkelig sørge for, at det man har tegnet er tørt, inden man tager top coat på.


Sættet er tilsendt til anmeldelse

10 Comments on “Ciaté Chalkboard Manicure

  1. pretty & fun! Love the first design with all the math equations and such – maybe ‘cause I was never good at math 😉
    It looks like you had a great time with these! 🙂

  2. That is such a cool concept of Ciate!!! I love the end result you got on your nails, looks like neat kids drawings 🙂

  3. The idea is so adorable! I love the set and all (but it seems easy to achieve a similar manicure without the set too), it makes such a great gift 🙂

  4. Kære Coewless!
    Jeg har brug for din hjælp igen, igen… Jeg har spurgt dig til råds før, og der var du meget hjælpsom, men nu er endnu et problem dukket op!
    Jeg har lidt problemer med at holde mine nail art pensler rene. Jeg vil høre hvordan du holder dine nail art pensler så fine og rene. Jeg prøver at bruge almindelig matas striber neglelak fjerner, men kan aldrig få dem helt rene igen… Håber du kan hjælpe! 🙂

    Kærligst hilsen
    Sanne

Skriv en kommentar