NOTD – Pride & Prejudice

Endelig kan jeg vise mit Pride & Prejudice (Stolthed & Fordom) nail art. Jeg lavede det i sidste weekend, men har ikke kunne få nogle gode billeder. Jeg har gået og ventet på solen, for jeg ville bare have nogle fine billeder, for jeg er super glad for denne mani!

Denne manicure er lavet til Moyou London’s Bookworm konkurrence hvor man kunne vælge at lave et design ud fra fem bøger de havde valgt. Den eneste af de bøger jeg har læst er Stolthed & Fordom, som er en af mine yndlingsbøger, så selvfølgelig skulle jeg  lave Stolthed & Fordom negle!

Til min base har jeg valgt at lave en sideways gradient (jeg ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det), altså en gradient der går fra lillefinger til tommelfinger. Min ide var, at Lizzy skulle være ved den lysere side og Darcy skulle være ved den mørkere side, for jeg synes det passer fint med hvordan man ser karaktererne i starten af bogen. Lizzy er en livlig glad og smilende person, hvor vi mere ser Darcy som en lukket, lidt reserveret person i starten af historien. Gradienten skal symbolisere hvordan de ligesom finder hinanden til sidst og passer perfekt sammen🙂. Jeg ved at min gradient ikke er vildt tydelig, men det er desværre sådan det blev. Det er tydeligere i virkeligheden end på billederne. Lakkerne jeg har brugt er begge fra Appeal 4 og hedder Sahara Rose og Powderpuff.

Selve min nail art er inspireret af to af de Stolthed og Fordom bøger jeg ejer. Roserne er fra en af bøgerne og illustrationerne er de originale illustrationer, som jeg fandt i den anden bog. 
Som sagt er jeg super glad for denne mani. Jeg synes den er så flot. Jeg er vild med hvordan ansigterne kom til at se ud (mærkeligt nok er jeg ret stolt af Darcy’s hår…) Og så synes jeg roserne er vildt flotte! 
_____________
I can finally show my Pride and Prejudice nail art. I made it last weekend, but I haven’t been able to get any good pics before now. I’ve been waiting for the sun, cause I really wanted to get a good picture of this, cause I’m super happy with this mani!

This manicure is made for Moyou London’s Bookworm contest where you could choose between five books to do a mani inspired by. The only book of those five that I’ve read is Pride & Prejudice, which is one of my favorite books, so obviously I had to make Pride & Prejudice nails!

For my base I chose to do a sideways gradient, a gradient that goes from the pinky to the thumb, and not from cuticle to tip. My idea was, that Lizzy should be on the light side and Darcy should be on the darker side, because I think it fits with the characters in the start of the book. Lizzy is a happy lively and smiley person, whereas Darcy is more reserved and closed at the start of the book. The gradient symbolizes how they find each other in the end, and blend perfectly🙂. I know my gradient isn’t so visible, but that’s how it turned out. It’s more visible in real life han on the pictures. The polishes used are both from Appeal 4, Sahara Rose and Powderpuff.

The nail art itself is inspired by two of the Pride and Prejudice versions I own. The roses are inspired by one of the books, and the illustrations are the original illustrations from the other book.
As I mentioned, I’m very happy with this mani. I think it’s so pretty. I love how the faces turned out (weirdly enough, I’m very proud of Darcy’s hair…) and I think the roses are so pretty!

4

1

3

2

7 Comments on “NOTD – Pride & Prejudice

  1. This is fantastic! The most brilliant nail art i have ever seen combined with my most beloved story. Eva you are the best!

  2. This is so lovely! My copy of P&P has the same vintage illustrations and you’ve managed to reproduce them so beautifully. I love pen and ink style drawings like these … and these are instantly recognisable as Lizzie and Darcy. 🙂

Skriv et svar

