Ciaté Feathered Manicure

I dag vil jeg vise jer nyeste skud på stammen fra Ciaté. Som I nok ved, så er jeg rigtig glad for Ciatés mange sæt. Jeg synes altid, at de er så godt sat sammen, og jeg kan godt lide at man får alt hvad man skal bruge i sættet.
Denne gang har de lavet et ”Feathered Manicure” sæt. Fjer på neglene er bestemt ikke noget nyt, det har været i negleverden i lang tid. Derfor er det måske lidt spøjst at der er dét Ciaté laver et sæt til.. men igen, jeg er vild med sæt hvor man får det hele, så det er fint med mig.
I sættet får man en mini paint pot, en Speed coat pro fast dry top coat, en saks (Ja tak! Det kan man jo altid bruge!) små fileblokke og selvfølgelig fjer.
Der er tre forskellige sæt at vælge i mellem. Fjerene ser lidt forskellige ud i hvert sæt.
Der er brugsvejledning inde i sættet, så jeg vil egentlig ikke begynde at skrive hvordan man skal gøre. I stedet vil jeg bare fortælle mine tanker om sættet.
Umiddelbart at det ret simpelt, så det er egentlig ikke så meget det der går mig på. Jeg synes det utrolig bøvlet at få filet fjerene til, så de ikke stikker ud over neglene. Jeg synes det er en smule svært at få filet det, så det yderste af neglene bliver ”smooth” hvis det er til at forstå. Jeg syntes hele tiden at jeg ville hænge fast i noget, og jeg var også bange for, at fjerene ville ryge af hurtigt… hvilket ikke er så fedt, når Ciaté skriver ”long wearing feathered manicure” på æsken.
Men de røg da ikke af i den halvanden/to dage jeg havde manicuren på, så jeg tror egentlig, at det ville holde fint.
Jeg tilføjede et lag mat top coat på dag to, for at bringe fjerene mere frem. Jeg synes det er et fint look.

Det skal også siges, at jeg ikke brugte Ciate´s top coat, kun da jeg skulle bruge den som lim til fjerene. Jeg slutte af min min sædvanelige Poshé top coat, fordi den tørrer hurtigt. Jeg gad ikke lige teste hurtigheden af Ciaté top coaten.

Alt i alt kan jeg godt lide hvordan det ser ud. Det er en smule svært at klippe og og file til, så det tror jeg, jeg skal øve mig lidt på. Det er ikke mit yndlingslook, men jeg synes det er sjovt. Som med alle Ciatés sæt, kan jeg sagtens se det blive brugt til fest eller særlige lejligheder, hvor man vil have en sjov og anderledes mani. Jeg ville nok vælge at lave det som en accent negl, så det ikke er alle neglene der har fjer på.

(Jeg ville have postet et billede af hvordan det ser ud inden i æsken.. men mit billede gider simpelthen ikke uploades i vandret stilling.. jeg ved ikke lige hvad der sker)

1a

1

2

Sættet er tilsendt til anmeldelse

6 Comments on “Ciaté Feathered Manicure

  1. Not typically a fan of this brand ever since they tried to capture the copywrite use of caviar beads which was just silly…but I do like this look and it would be nice to get it all in one box with directions on how to.

  2. WOW hvor er det flot!!!
    Jeg vil dog ikke købe sættet, men gå i hobbyforretning istedet og købe en hel pose fjer (også med fint mønster) for ingen penge – ift Ciate oia😉
    Jeg kender egentlig kun til at bruge fjer i gele/akryl. Og der er det jo noget nemmere at dække de små spidser der stikker ud for enden af neglen.
    Måske du kunne bruge et lag UV gele topcoat over? Det er jo lidt tykkere, så det vil måske dække spidserne der stikker ud🙂

Skriv et svar

