Mine negle, hvad jeg bruger og gør

Hej alle sammen

Så kommer endelig det længe ventede indlæg om mine negle, hvad jeg bruger, og gør for at holde dem som de er. I må virkelig undskylde, at der er gået så lang tid, inden jeg har fået lavet det, men der har været så mange ting, så jeg håber, at det er okay, at det kommer nu.
Dette er vidst et ret langt indlæg, men jeg håber, at der er nogenlunde spændende.

Jeg vil starte med at fortælle lidt om mine negle, sådan som de var før i tiden (dvs. for lidt over et år siden). Jeg havde virkelig problemer med mine negle før i tiden. De var virkelig bløde og så peelede de, altså de flagede.. og det var en af grundene til, at mine negle var så bløde, fordi det øverste lag af neglen simpelthen flagede af. Det var virkelig slemt.
Her er et billede fra sidste år, hvor man kan se på pegefingerneglen, hvor man kan se, hvor slemt (og klamt) det var. Man kan også ane lidt på de andre negle.

Virkelig ulækkert.
Hvad der virkelig har hjulpet mine negle til at komme væk fra denne tilstand, væk fra flagerne og bløde negle, er Herõme nail hardener. Jeg har skrevet om denne mange gange, fordi jeg også bruger den som base, men Herõme nail hardener har virkelig hjulpet mine negle, og jeg elsker det til døde. Det er virkelig det mest fantastiske negleprodukt jeg har prøvet. Mine negle er nu virkelig hårde og kan klare meget, og det bedste af det hele er, at de ikke flager længere!
Så hvis der er nogen der har negle som jeg havde, så vil jeg klart anbefale jer at prøve dette. Det er ikke sikkert, at det hjælper for alle, men det har det bestemt gjort for mig.
Det var sådan set hvad jeg har gjort, for at mine negle er blevet som de er nu. Nu vil jeg fortælle lidt om de ting jeg bruger når jeg ordner mine negle, og hvad jeg gør.


Billederne her er lidt gamle, så jeg bruger også lidt andre ting nu, men det skal jeg nok skrive om.

For det første, jeg klipper og filer mine negle firkantede, og dette gør jeg ved brug af de ting på billedet. Jeg ved, at nogle ikke er så vilde med at klippe negle, men jeg kan godt lide at klippe neglene lidt ned, og så bruge en grov fil til at file resten med. Jeg bruger en stor fil fra Models Own, den jeg også bruger som buffer. Den er god fordi, den har 4 sider til buffing, en grov fil og en fin fil. Det synes jeg er rigtig smart.
Den negleklipper jeg bruger er en min søster har givet mig. For det første er den vildt sød, men den er også super god. Meget bedre end de normale små sølv-nogle. Denne er der god hold i, og den er rigtig god.

Men hensyn til håndcreme og neglebåndsolier, så bruger jeg lidt forskellige ting. Jeg bruger bare nogle almindelige håndcremer, ikke noget specielt. En fra Gosh, en fra Bodyshop, en fra Dr. Scheller og senest en fra Vichy. Alle er rigtig gode, især den fra Dr. Scheller, som virkelig gør hænderne bløde.. den lugter bare lidt klamt.

Til mine neglebånd er jeg for nylig begyndt at bruge Lush Lemony Flutter, som jeg virkelig godt kan lide. Jeg synes man så dejlig bløde neglebånd, og de ser bare rigtig sunde ud.
Af og til bruger jeg også neglebåndsolier, og her bruger jeg enten Essies Apricot eller Herõmes neglebåndsolie.
For at få mine neglebånd fine, plejer jeg at fjerne dem med sådan en lille skupper-saks tind, som jeg ikke har taget billede af. Jeg har desuden lige købt en neglebånds-gel, som jeg også bruger.

Så til neglelakslægning. Som base bruger jeg enten min Herõme nail hardener eller Nail Tek foundation II. Top coat er Seche Vite, som jeg virkelig elsker. Før i tiden kunne jeg bare ikke få min neglelak til at tørre.. overhoved. Det var ind til jeg fandt ud af, at der var noget der hed fast dry top coat. Virkelig god opfindelse.

Til når jeg fjerner overskydende neglelak ved neglebåndene, og for at få den dér flotte lige kant, bruger jeg noge meget små børster dyppet i neglelaksfjerner. På billeder er den gamlebørste jeg brugte (plus et dottingtool, som jeg af og til bruger, hvis jeg er lidt for voldsom med neglelakken, of får det og over det hele ;D) Nu bruger jeg en endnu mindre børste. Men det giver egentlig samme resultat.

Min neglelaksfjerner er Matas stribede. Perfekt neglelaksfjerner. Den er ret stærk i lugten, men den er super god til at fjerne neglelak. Jeg har altid en stor flaske og en lille. Den store til at fylde den lille op, og den lille bruger jeg så der ikke ryger så meget neglelak ud på bordet, hvis jeg nu skulle vælte flaksen.

Det er sådan set hvad jeg bruger og gør ved mine negle. Før i tiden (Meget anvendt sætning i dette indlæg), gik jeg ikke så meget om i hånd/neglepleje, så jeg havde ret tørre hænder og neglebånd.. det er også helt klart en stor ændring. Neglebåndscreme/olie hjælper virkelig, og får bare neglenebåndene og neglene for den sags skyld, til at se meget sundere og bedre ud.

Jeg laver nok et andet indlæg med det vandbad jeg laver en gang i mellem, for at fjerne misfarvninger og sådan.

Anyways, jeg håber, at dette var nogenlunde interessant, og hvis I har nogen spørgsmål så bare stil dem. Og hvis I syenes der skal tilføjes noget i indlægger, er i også meget velkomne til at sige det ;D

18 Comments on “Mine negle, hvad jeg bruger og gør

    • Det er et brugernavn min søster fandt på til mig for lang tid siden. Det betyder ikke noget, vi synes bare, at det lød sjovt, og det har bare hængt ved lige siden😀

  1. Super godt indlæg! Tak for det!😀

    Men jeg har lige et spørgsmål. Jeg har også selv Matas’ neglelakfjerner, men jeg synes altså at den udtører helt vildt, og min hud rundt omkring neglen bliver helt hvid fordi det bliver så udtøret. Hvordan har dine nelge/fingre det med den? Bliver de ikke udtøret? ( Okay, når jeg siger udtøret lyder det som om, det er en eller anden indtøret klam finger, men du ved hvad jeg mener ;D )

    • det kommer ad på hvilken en at de 2 neglelagfjerner fra matas du bruger, der er en rød og en blå, da jeg brugte den blå udtørede min hun omkring neglene også men så skiftede jeg til den røde og det sker ikke ved den, prisen er den sammen for de to🙂
      håber det måske hjalp lidt mette🙂

    • Altså, jeg synes mine negle og neglebånd bliver lidt tørre, men jeg plejer altid at tage creme på lige efter, for at give dem lidt fugt. Så det tror jeg bare du skal gøre😀 For det er jo ellers en god neglelaksfjerner.

  2. virkelig et godt indlæg som jeg helt klart vil bruge. Jeg tror vidst jeg skal have mig en herome nail hardener, for mine negle er præcis sådan som du beskriver dine var før i tiden!

  3. Super godt indlæg, meget brugbart🙂

    Hvor kan man købe den herome nail hardener henne? og hvad koster den?

    // Trine

  4. Tror vist jeg skal ha’ fat i en Herome nail hardener. men hvordan bruger man den? – eller rettere sagt hvordan bruger du den?

  5. Hej.

    Nu har jeg så invisteret i Herome nail hardener extra strong fordi jeg tror at mine negle muligvis er endnu værre end dine var, de er bløde som gummi, og bliver aldrig længere end to-tre millimeter. MEN jeg har lige et par spørgsmål: damen i magasin sagde at det var viildt vigtigt at man ikke brugte en neglelakfjerner med acetone i, da det “hele så er ligemeget” den fra matas er der acetone i, har du brugt den hele tiden? og derudover sagde hun at man ikke måtte bruge neglelak over nailhardeneren i de 14 dage hvor selve “behandlingen” er i gang, men der står ikke rigtigt noget om det i indlægssedlen. Hvordan gjorde du dengang du prøvede det første gang?

    på forhånd tak og god dag

    Sisse-Sofie

  6. Jeg er meget imponeret over hvor pænt afgrænset dit neglelak altid sidder. Og ville gerne vide hvad det er for en børste du bruger til at fjerne overskydende neglelak. Desværre kan jeg ikke se billedet, der er en hvid firkant med et kryds i. Måske du ville forklare lidt mere hvad du gør osv🙂

    Mvh Laila

    • Nu er dette et ret gammelt indlæg, så min rutine er ændret lidt. Jeg lover, at der nok skal komme et opdateret indlæg på et tidspunkt🙂

  7. Hejsa, jeg så lige at du havde bestilt fra beautyjoint.com. Gik det godt, var de hurtige, og skulle du betale gebyr?🙂

Skriv et svar

