Question time!

Hej folkens.

I morgen (eller dvs. i dag vel, da klokken er over 00) kommer der en NOTD. Men for nu skal vi til noget helt andet.

Jeg overvejer at købe noget, jeg skal bare lige tænke mig lidt om. Jeg er ret hooked på det, men nu må vi se. Jeg skal nok fortælle mere hvis jeg køber det.

Men jeg ville spørge jer: Hvordan lakerer I negle?
Altså, hvilke redskaber har I ved hånden, hvor lakerer I negle, har I nogle ”ritualer” når I skal lakere eller ordne jeres negle?
Desuden, lakerer I på nogen bestemt måde, som f.eks., den der 3 stoke metode?

Jeg er interesseret, fordi det jeg vil købe har noget at gøre med det.
Selv sidder jeg for det meste ved mit skrivebord med hånden liggende på et stykke papir. Ved hånden har jeg min base coat (min elskede Herõme nail hardner extra strong), den valgte neglelak, topcoat (China Glaze fast forward top coat). Desuden har jeg neglelakfjerner og mine to små pensler jeg bruger til at rense ved neglebåndene. Når jeg lægger neglelak på, lægger jeg det egentlig bare på. Jeg tager bare en masse(!) neglelak på børsten og lægger det på neglen (og hvis der så er for meget, fjerner jeg et selvfølgelig) og så prøver jeg bare at få lakken til at dække, uden at det begynder at klumpe.
Ellers, når jeg bare skal ordne mine negle, har jeg min store neglefil/6 way neglebuffer(eller fil)  fra models own, en negleklipper(saks, hvad det nu end hedder) cuticule remover og neglebåndsolie(Essi apricot)

Somme tider bruger jeg min Ringenes Herre boks, f.eks. når jeg skal lakere min tommelfinger, så den kan ”vendes” den rigtige vej😀

Jeg håber at høre om nogle af jeres ”ritualer”. det r altid sjovt at høre, hvordan andre gør, og måske kan man få nogle idéer😀

 

3 Comments on “Question time!

  1. Jeg har ik rigtig nogen ritualer som sådan tror jeg.. Jeg har det hele stående ved siden af mig så jeg har det meste ved hånden hele tiden. Men jeg bruger min musemåtte til underlag, det er en virkelig stor en, tror den er 30×40 cm(jeg bruger den jo også til spil) så den er oplagt til det. Jeg forsøger mig med at lægge en bred stribe hen af neglen og hvis det er en 2 lags neglelak så lader jeg den tørre lidt inden jeg putter det andet lag på. Mest fordi det ikke skal tværes ud når det andet lag kommer på. Det er faktisk meget forskelligt hvad jeg gør, det er nok mest alt efter hvilken lak jeg nu sidder med. Du ved jo nok selv at lakke har forskellige konsistenser og derfor så tilretter jeg det bare til den jeg nu sidder med. Ellers så har jeg også et par pensler og så har jeg min neglelaksfjerner plastikdims med en pumpe på som gør det nemmere for mig at få neglelakken på vatrondellen. Hm kan ikke rigtig komme i tanke om andet faktisk🙂 Og glæder mig da til at høre nærmere om hvad du har i tankerne om at købe😀

  2. Nu blir jeg helt nysgerrig; hvad er det du har i kikkerten?🙂

    Mine ritualer ligner Rijahs rigtig meget – sidder ved køkkenbordet der er højere så jeg kan hvile neglene mens jeg lakerer, men overvejer meget at købe en hvileplads for at kunne sidde andre steder (især når kæresten laver mad imens, haha!). Bruger også teknikken med at lægge en streg ned af midten og så tage siderne bagefter, lade lagene tørre osv. Til sidst bruger jeg en lille pensel til at rense neglebåndene. Tror det dækker det hele, hehe🙂 Åh jo, sørger også for at finde alting frem så jeg ikke skal ind i hobbyrummet efter lakker midt i det hele.

  3. Jeg lakerer tit mine negle ved mit skrivebord, mens jeg ser tv shows på computeren.
    Har neglelak, neglelaksfjerner, basecoat/top coat og q tips liggende, og det er vist bare det🙂

Skriv et svar

