NOTD – Efterår water marbling

I går fik jeg prøvet noget nyt, og noget jeg længe har villet prøve, nemlig water marbling. Det er første gang jeg har prøvet det, og det var faktisk ikke så svært, som jeg troede. Men man kan vidst roligt sige, at det er noget der kræver tålmodighed og tid, så det er ikke det smarteste at lave det en søndag aften, som jeg gjorde

Egentlig synes jeg, at det gik ret godt, når man tænker på, at det er første gang jeg har prøvet det. Jeg tror dog, at mit vand var lidt for varmt til at starte med, men det blev jo heldigvis koldere. Ellers synes jeg at det problematiske og svære var til slut, når jeg skulle fjerne al det overskydende neglelak. Her skulle jeg helt sikkert have taget tape på, men det glemte jeg. Det må jeg bare huske til en anden gang, for det gør det helt sikkert lidt lettere.
Nogle gange kom der også luftbobler eller vandbobler i lakken, som var ret svære at fjerne, det ved jeg ikke hvordan man gør noget ved.

Men ellers synes jeg, at det er ret let, og når man har prøvet på nogle negle, får man ligesom taget på det. At lave mønstre skal jeg øve mig lidt på, men jeg fik lavet den flotteste blomst på min langfinger, som jeg er meget stolt af.

Så dette er bestemt ikke sidste gang jeg laver water marbling, jeg har endda allerede planlagt nogle Halloween og jule looks med water marbling!😀

På neglene har jeg: et lag Herõme nail hardner (ekstra strong), et lag Opi ”Who the shrek are you”, og til marbling’en har jeg brugt tre lakker; Opi ”Miami Beet”, China Glaze ”Zombie Zest” og Gosh ”Golden Brown”

Desværre er billederne ikke så gode. Det er altså meget pænere i virkeligheden😀

2 Comments on “NOTD – Efterår water marbling

  1. Hej, tænkte jeg lige ville kommentere.
    Dit resultat blev da ganske godt, taget i betragtning at det er din første gang🙂

    Har ikke selv prøvet med tape, men vil råde dig (også) at bruge neglebåndsolie / vaseline. Det hjælper med ret godt og nemt at få det overskydende lak væk fra fingrene.

    Glæder mig til at følge med i upcoming water marbling fra din side af😉

    – kimmy

    • Mange tak😀, jeg er også ret glad for resultatet, især når det er første gang!

      Jeg tænkte også, at neglebåndsolie eller vaseline ville være bedre, det med tape er simpelthen for bøvlet!😀

      Og tak igen. Jeg skal nok komme til at prøve igen, for jeg synes som sagt, at det er ret sjovt!

Skriv et svar

