Hvad jeg bruger til mine negle (Børster, cremer, maling osv!)

I dag kommer der et lidt anderledes indlæg.
Jeg bliver tit spurgt hvad jeg gør for mine neglebånd, hvilke børster jeg bruger til mit nail art, hvilke børster jeg bruger til clean up osv. Så i dag vil jeg lave et indlæg om alle de redskaber jeg bruger, og hvordan jeg bruger dem. Jeg har lavet sådan et indlæg sidste år (se HER) men min rutine har efterhånden ændret sig lidt, så det er vidst på tide at lave et nyt indlæg.
Det bliver nok et lidt langt indlæg, for der er mange ting at komme rundt om.

Jeg har lavet to collager med fire billeder, og jeg vil sådan set bare forklare lidt om hvert billede.

Det første billeder viser mine neglefiler, neglesakse og neglebåndsting. Jeg plejer at klippe mine negle med den store neglesaks (nogle gange den lille. Jeg har ret stærke negle, så den store er bedst). Så filer jeg med min 6 way buffer fra Models Own. Den er super god fordi den både er en buffer og så har den to sider til at file med, en fin og en grov (jeg bruger den grove, igen fordi mine negle er ret stærke)
Til mine neglebånd bruger jeg en cuticle remover, den lille orange/brune ting forrest i billedet. Den bruger jeg sammen med min cuticle remover gel fra Essence. Now, jeg har ikke brugt denne i et stykke tid, simpelthen fordi mine neglebånd ikke har haft brug for det (og så er der desuden ikke meget tilbage!). Men når jeg har flosser og død hud, så er det de to ting jeg bruger. Jeg husker altid at creme mine neglebånd, men det skal jeg nok fortælle om længere nede.

Næste billede er mine base coats og top coat. Jeg har to base coats som jeg skifter lidt i mellem; Herome Nail Hardener (Som nogle måske ved, er grunden til, at jeg overhoved at fået så flotte negle!) og OPI Natural Base coat. Min top coat er Seche Vite. Det er den eneste jeg bruger, og den eneste jeg vil bruge. Perfekt. Det eneste problem med den er, at den bliver lidt tyk når man har brugt ca. halvdelen af den.. og så laver den bobler synes jeg. Men jeg kan ikke leve uden min fast drying top coat!

Mine to Clean up børster er på det næste billede. Den ene har jeg vist i action i den video jeg lavede for lidt siden (Se HER) Før brugte jeg kun den lille, men nu bruger jeg stort set kun denne buede børste. Den har en perfekt form, som virkelig hjælper til med at give en god lige linje ved neglebåndende. Begge børster er købt på ebay. Den store er købt i et sæt med 12 (tror jeg) andre børster (forskellige slags nail art børster), og den lille er fra et sæt med 12 af den samme slags børste. Bare søg på Nail art brushes på Ebay og I vil så en masse gode resultater!

Nu kommer vi til cremer og olier og gode ting til hænder og neglebånd. Jeg sværger til Lush Lemony Flutter Cuticle Butter. På mig er der intet der virker så godt som det. Man skal blot bruge en lille smule, og så får man ellers rigtig fine og sunde neglebånd. Det er bare de bedste der findes! Denne tager jeg på hver aften, og tit lige efter jeg har fjernet neglelak. Jeg bruger den også gerne i løbet af dagen, hvis jeg kan mærke at mine neglebånd har brug for det. Af Cremer til hænderne bruger jeg bare hvad jeg lige har, og så bruger jeg af og til Heromes nail oil også.
Jeg går meget op i at creme mine hænder og neglebånd, for jeg kan ikke lide når de er tørre!

Næste collage viser de ting jeg bruger til mit nail art.
Første og andet billede er mine mest brugte børster (og to dotting tools), igen alle fra ebay. Som man kan se, er de lidt hærgede og fyldt med maling, jeg bruger dem tit, og gider simpelthen ikke rengøre grebet på dem (desuden, neglelaksfjerner og disse børster – ikke en god ide! Mange af mine har mistet malingen udenpå, og er ikke længere vildt lækre at holde på!) Dette er billige børster, så derfor er de ikke den bedste kvalitet (Nogle af dem er gået i stykker, men jeg har prøvet at tape dem sammen så godt jeg nu kan), men de fungerer som de skal, og det er jo det vigtigste!

Det sidste billede (ud over mit seneste neglebillede) er mit akrylmaling. Min akrylmaling er købt fra bornprettystore.com. det var ret billigt, og der er nogle fine farver. Min uundværlige farve er dog den hvide, købt fra Panduro Hobby. Jeg blander stort set altid hvid i de andre farver, fordi denne hvide har en rigtig god konsistens, og gør farven mat. Det er meget nemmere at arbejde med på den måde synes jeg.

Ooog, det er slutningen på dette indlæg. Jeg håber jeg er kommet rundt om alt, og ellers må i jo hellere end gerne spørge, og så kan jeg tilføje det til dette indlæg!

14 Comments on “Hvad jeg bruger til mine negle (Børster, cremer, maling osv!)

  1. Super fedt indlæg! Elsket at få ideer fra andres rutiner.

    Jeg har bare et spørgsmål. Når jeg renser mine pensler i neglelakfjerner, bliver børsterne helt hårde. Det ødelægger dem, og det er jeg rigtig ked af.

    Selvfølgelig, hvis man bruger akrylmaling, kan man jo bare rengøre dem i vand, men hvad gør du, hvis du bruger neglelak?

  2. Seche Vite, laver også en fortynder. Og som du selv er inde på, bliver deres super lækre top coat altså lidt sej i det efterhånden. Så fortynder sættet kan man ikke leve uden ;) Plus at den kan bruges til alle andre neglelakker der er ved at være lidt til den tørre side.

  3. Hej

    Rigtigt godt indslag.
    Hvor køber du Lush Lemony Flutter Cuticle Butter henne?
    På forhånd tak.

  4. Hejsa :)

    Kunne man evt. Ikke brige Søstrene Grenes Akryl maling til neglene istedet for det du har på ovenstående billede.. ?
    Og bruger du almindelig neglelak fjerner til at fjerne akryl maling/neglelakken med.. ???

    Hilsen den nye nysgerrige. 0:)

    • Det kan man sagtens. Der er selvfølgelig forskel på kvalitet på akrylmaling, så jeg kan ikke sige, om de fungerer godt. Men du kan helt sikkert prøve :)
      Jegbruger bare almindelig neglelaksfjerner ja :D

      • Tak for svaret, hvis du kender/læser om andre der bruger akrylmaling så smid gerne en hilsen om hvilken der er bedst at bruge.. På forhånd tak.. XD

  5. Hej

    jeg er også nysgerrig om hvor du køber de pleje midler til dine flotte negle, som Lush Lemony Flutter Cuticle Butter og Herome Nail Hardener? :)

  6. Hvad før du for at rengøre dine børster hvis du har brugt neglelak? :-)

    • Jeg bruger bare neglelaksfjerner, og sørger for at tørre børsterne af på et stykke papir, eller nulre den mellem fingrene, så de ikke bliver hårde :)

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 653, der følger denne blog

